torsdag 30 augusti 2012

Smarrig basilikakyckling

Hej hej!

Åh, nu när man börjat jobba igen så går veckorna såååå himla fort. Man hinner just inte med mycket mer än jobb, busungar och hem. Jag hoppas kunna hålla lite regelbundenhet med mina inlägg så jag hoppas att ni tittar in då och då.

Idag tänkte jag lägga upp ett recept på en väldigt god kycklingrätt. Den är lättlagad och passar till både vardag och fest. Eventuella rester passar dessutom väldigt bra i matlådan :). 





Basilikakyckling

4 kycklingfiléer
4 dl grädde (jag använder matgrädde till vardags)
1 kruka basilika
1 1/2 msk kycklingfond
8-10 soltorkade tomater
6-8 körsbärstomater

Gör så här:

Dela kycklingfiléerna i mindre bitar och bryn dem i en stekpanna. Krydda efter smak(jag använder kycklingkrydda av märket Alpnaering, supergod!). Lägg bitarna i ugnsfast form. 



Mixa grädde, basilika, fond och soltorkade tomater.



Häll såsen över kycklingbitarna.



Ställ in formen i ugnen, 200 grader, i tio minuter. Ta sedan ut formen och dela körsbärstomaterna. Lägg dem ovanpå kycklingen och ställ in i ugnen ca tio minuter. 



Servera med ris och en god sallad. Mums!

Kram, kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar